FANDOM

Den anden återkom i The Sims 2: Fritid och återfinns i dammiga gamla lampan. Han har violett huden och bär en väst. Hans fullständiga namn i The Sims 2 är Ande Midlock, men när svävar markören på honom, kommer han helt enkelt identifieras som "Ande ". Han kan tillkallas av barn eller äldre Sims i hushållet. Alla barn [n 1] eller äldre Sim i hushållet kan göra en önskan, även om en annan Sim gned lampan att kalla honom. Men ger han tre önskningar till objektet - inte per Sim. Wishes kan gå fel, men i allmänhet inte. Efter anden har kallats en gång, kan lampan inte längre säljas. Däremot kan lampan ges som en gåva även efter anden har kallats och önskemål har gjorts. Det finns ingen tidsgräns på lampan; önskningar kan göras när som helst tills alla tre har gjorts.

Fram till tre önskningar har gjorts, kan han skickas tillbaka till lampan genom att välja Avvisa alternativet, eller han kommer att gå tillbaka på egen hand om han inte hade kontakt med på ett tag. När tre önskningar görs, kommer han att konstatera att Genie lag kräver honom att lämna och gå tillbaka till lampan, som sedan kommer att sväva och försvinna. Sims i ett hushåll med en lampa kan rulla en 1500 punkt vill göra en önskan.

Genie Midlock har Fortune aspiration. Det bör noteras att vid betraktande simpe, kommer hans strävan vara tomma. Samma sak händer med andra universella NPCs. Han använder den 2: a ansikte mall i Skapa en sim.

Ta emot dammiga gamla LampEdit

För att tilldelas anden, måste en eller flera simmar i hushållet har hög entusiasm i en hobby och hög livslängd aspiration, som kommer att sammankalla Gypsy Matchmaker för att leverera lampan. För varje sim med en livstid aspiration nivå av 7 eller högre, finns det en chans 2% (per dag) att matchmaker kommer att föra lampan. [N 2] The Gypsy Matchmaker kan så småningom ge lampan även om det är tänkt att tillhöra till en simmars dormmates, rumskamrat, granne i samma lägenhet, eller ens en besökande Sim.

Som regel, en Sim i ett hushåll som tar emot en lampa får ett minne av att hitta det, även om detta inte alltid sker. Minnet är inte alltid emot av en sim med hög livstids aspiration och hobby entusiasm; den kan tas emot av ett litet barn, eller till och med en baby.

När du tar emot lampan alls är osannolikt, mottagandet är inte nödvändigtvis en gång-in-a-lifetime händelse. En Sim som har flyttat ut ur ett hushåll som fick en lampa kan få en annan, även om han eller hon fick minnet att hitta lampan. Också ett hushåll som fick en lykta mer än 14 Sim dagar sedan

Slumpartad wiki