FANDOM

Sims 3 (TS3) Denna del beskriver innehåll som bara är tillgängliga i The Sims 3.

Humöreffekter uppstår när en sim gör vissa saker eller får lägre/högre behov, och de reflekterar en sims humör. De visar sig i form av små bilder i kontrollpanelen. Humöreffekter kan vara positiva (grön bakgrund), vilket ger bättre humör, negativa (röd bakgrund), vilket ger sämre humör, eller neutrala (blå bakgrund), vilket inte har någon effekt alls på humöret. Vissa humöreffekter har en tidsgräns, som står under bilderna, medan andra humöreffekter beror på omgivningen och har därför ingen tidsgräns. Humöreffekter kan leda direkt från den ena till den andra, till exempel leder Sömnig till Trött och till sist Utmattad. Genom att klicka på negativa eller neutrala humöreffekter läggs den relaterade handlingen till i handlingskön, t.ex. om man klickar på Hungrig går simmen och äter osv.

Borttagande av humöreffekterRedigera

Förutom att vänta tills tidsgränsen för humöreffekten har passerat finns det några sätt ta bort humöreffekter:

  • Med den livslånga belöningen Humörhanteraren kan man ta bort vissa humöreffekter, detta funkar dock inte hela tiden och kan ge negativ effekt ibland.
  • Humöreffekter kan också bli borttagna med testingcheatsenabled true-fusket genom att Shift-klicka på någon humöreffekt med fusket aktiverat.

Slumpartad wiki