FANDOM

Maria Haglöv är huvudpersonen i The Sims Livets historier. Hon kom till staden Fyrhörningen för att stanna hon henne moster Karin Fors efter att hon hade förlorat sitt jobb.

HistoriaRedigera

Efter att moster Karin plötsligt åkte på en affärsresa, var Maria välkomnades av Micke Stjerna, Fredrika Lycke och Agneta Tchotchke. Nästa dag bjöd hon Micke över, utan att veta att han skulle få med sig Agneta med honom. Maria flirtar med Micke och Agneta blev arg på henne. Hon stormade ut i en enda sekund , lämnar Mickey på Riley hus. Micke får ett samtal från Riley nästa dag och frågas av henne henne om hon ville gå till Starlight Cafe och marknaden, där de delade sin första kyss. Maria ringer till Fredrika och hon säger att hennes ex-pojkvän från gymnasiet, Daniel Famler, flyttade in i Fyrhörningen några veckor innan hon gjorde det. Han ringde Maria och övertalade sig över till hennes hus för middag. De förälskade sig i igen, och Riley var kämpas om hennes känslor för Dylan och hennes förhållande med Mickey. Nästa dag så frågar Micke Maria om hon vill komma till den gamla skogsparken där dom blir pojkvän och flickvän. Maria bjöd Micke till gymmet, utan att veta att de skulle möta Daniel där. Micke trodde Maria dejtade Daniel, och dumpade henne.

Daniel åkte senare till Marias hus för att trösta henne.När hon kände sig nere, bestämde sig Maria för att gå till butiken. Hon frågade Daniel om han ville följa med, men han gjorde ursäkten att han var tvungen att arbeta. Så hon gick då ensam, och såg Daniel där på en dejt med Astrid Sigurdsson som hon möt i parken.Efter att attackera honom, gjorde de slut, och Maria upptäckte att Daniel tappade sin plånbok under kampen. Hon tog pengarna och spenderade de på kläderna, men gick hem när hon såg Micke med Agneta, eftersom två av dem var förlovade nu. Riley valde då att bli vän med med Micke, men när de slutligen är vänner igen, var han tvungen att gå och gifta Agneta.

Maria blev ensam, och saker och ting blev bara värre när Daniel dök upp skrek på henne att hon förstör allt. Dök moster Karin upp med polisen, och Daniel greps för kidnappning av Karin och höll henne som gisslan i sin källare. Maria fick reda på Agneta var inblandad också, och gick till Gamla skogsträdgården för att stoppa bröllopet mellan Micke och Agneta. När hon kom dit, talade hon om allt Micke, och Micke gjorde slut med Angeta.

Agneta var rasande på Maria, och starta ett slagsmål med henne. Maria vann, och Agneta greps. Micke bad Maria gifta sig med honom , och de gick på deras smekmånad till Simako öarna. När de kom tillbaka meddelade Karin för dem att hon ger dem i huset och kvar på en dejt med en kille hon träffade via internet. Riley blev då gravid och hon och Mickey startade en fest för att fira tillfället. Maria föder barn, och det är här berättelsen slutar.

Maria, Micke, och deras barn är en spelbar familj.

Slumpartad wiki