FANDOM

The Sims Livin' Large
The Sims: Livin' it Up
Living
Utvecklare Maxis
Utgivare Electronic Arts
Serie The Sims
Lanseringsdatum 27 augusti 2000
Åldersgräns ESRB: T
PEGI: 7+
Varelse Zombie, Liemannen, Ande

The Sims: Livin' it Up (heter Livin' Large i USA) är det allra första expansionspaketet till The Sims. Det lanserades 27 augusti 2000 och finns även med i The Sims: Double Deluxe och senare samlingspaket. Livin' it Up består mest av nya föremål och småfunktioner, men till skillnad från senare expansionspaket är förändringarna inte lika stora här.

InnehållRedigera

Nya FöremålRedigera

  • The "Concoctanation Station" Med detta kemiset kan dina simmar skapa elixir samtidigt som de höjer sin Logiska färdighet. Olika elixir ger olika verkan; vissa bra, andra... inte...
  • Antik lampa Nu kan simmarna ta risken att polera lampan och se om deras önskningar blir uppfyllda av Anden som bor inuti.
  • Kristallkula Lös gåtan den ger dig för att kunna förändra simmens personlighet eller försöka bara se in i framtiden.
  • Vibramatisk Hjärtsäng Simmar som tycker om varandra kan ha en intim stund med varandra och kanske få en ny familjmedlem...
  • Teleskop Ta en titt genom teleskopet på natthimlen, men akta dig för att bli bortförd av utomjordingar!

Nya datorstyrda karaktärerRedigera

  • Servo Med det här väldigt dyra föremålet kan du avskeda alla hembiträden, trädgårdsmästare och butlers och låta Servo göra deras jobb istället.
  • Sunny, den tragiska clownen Denna ökända karaktär kommer till liv från en tavla om dina simmar blir allt för olyckliga. Han kommer försöka få dina simmar att må bättre, men eftersom han är den tragiska clownen så kommer han misslyckas och göra dina simmar ännu olyckligare. Bränn upp tavlan eller få dina simmar att bli lyckligare så försvinner han snart.
  • Liemannen Denna karaktär kommer för att hämta döende simmars själar. Om du spelar och vinner sten, sax, påse med honom så kan den döende simmens själ bli räddad.
  • Jultomten Om en sim lägger ett fat med kakor bredvid en julgran och en eldstad så kan självaste Jultomten komma och lämna julklappar under granen på natten när alla sover.

Nya karriärerRedigera

Annat nytt innehållRedigera

TrailerRedigera

The Sims - Livin' it Up Officiell Video Trailer00:54

The Sims - Livin' it Up Officiell Video Trailer

Trailer för The Sims: Livin' it Up

KällorRedigera

Artikeln är helt eller delvis en översättning från engelska The Sims Wiki.

Slumpartad wiki