FANDOM

The Sims 2 Apartment Life Icon
The Sims 2: Livet i Lägenhet
The sims 2 livet i lagenhet expansion
Utvecklare Electronic Arts
Utgivare Electronic Arts
Serie The Sims 2
Lanseringsdatum 29 augusti 2008
Åldersgräns ESRB: T
PEGI: 12+
Tema Lägenhetsboende, magi
Varelse Häxa/Trollkarl
Värld Belladonnabukten
The Sims 2 Livet i Lägenhet är det åttonde och sista expansionspaketet till The Sims 2. Spelet släpptes den 28 augusti 2008. Simmarna kan nu bo i lägenhet, precis som titeln säger. Med följde även ett nytt kvarter: Belladonnabukten.

InnehållRedigera

LägenheterRedigera

Simmarna kan flytta in i lägenheter och uppleva hur det är att bo så nära in på andra simmar. Ibland dyker det upp orangea streck och cirklar på vissa väggsektioner, vilket visar att grannarna är högljudda. Då kan dina simmar antingen banka på väggen för att få dem att tystna eller ringa på hos dem och klaga. Om man sätter möbler mot de angränsande väggarna till grannens lägenhet dämpas oljudet och din sim slipper bli irriterad. Simmarna inte är lika "instängda" som förr, de kan besöka sina grannar och de kan även be dem att vara barnvakt om det skulle behövas.

RumskamraterRedigera

Om din sim känner sig ensam - eller inte har råd att betala hela hyran själv - kan hen söka efter en rumskamrat via datorn, tidningen eller telefonen. Att ha en rumskamrat sänker hyreskostnaden och även kan om inte kan styra dem direkt så har de en kontrollpanel där man kan kolla om denne trivs. Om rumskamraterna inte trivs hos din sim så kommer de att flytta.

MagiRedigera

RykteRedigera

Sociala grupperRedigera

Annat nytt innehållRedigera

  • Ny tändande/avtändande: Häxighet
  • Nya datorstyrda karaktärer: Butler, hyresvärd m.fl.
  • Nya platser för Myspys: Garderob, helikopter
  • Innertak: Om man lutar kameran syns innertaket, som kan ändras pericis som ett vanligt golv.
  • Höja/Sänka väggdekorationer: När man håller i en väggdekoration kan man höja eller sänka den så att man kan t.ex. sätta fler dekorationer ovanför eller under.
  • Mätverktyg: När man sätter ut väggar, staket, grunder m.m. mäts nu hur mycket man sätter ut i antal rutor.

Slumpartad wiki