FANDOM

Utomjordingar är spelbara livsformer i "The Sims 2" och "The Sims 3: Årstider". Tekniskt sett är utomjordingar vanliga simmar med en unik hudfärg, och ögonfärg. Utomjordingar är en stor del i Uddaholms historia.

LivsstilRedigera

Med den lilla informationen om utomjordisk kultur som finns är släktträdet på Pollineringstekniker 9 Smed verkar det som att deras samhälle är dylikt myror, eller bin, där kvinnan styr och föder barnen medan männen jobbar som arbetare. Manliga utomjordingar kan ibland jobba som så kallade Pollineringsteknikervars jobb är att röva bort andra livsformer och "pollinera" dem. Yngre manliga simmar återvänder alltid gravida, medan kvinnor av alla åldrar kommer tillbaka precis som innan. Hår verkar vara en social tabu eftersom till och med kvinnorna är hårlösa. Hårväxt är dock inte omöjligt som sett av att de utomjordingar som är fullt integrerade i simmarnas samhälle har hår.

BiologiRedigera

Det utomjordiska släktet är häpnadsväckande likt simmarna. Precis som vanliga simmar går utomjordingar på två ben, har två armar, två ögon, mun, öron och talförmåga. Dock verkar utomjordingarnas ansiktsstruktur vara någorlunda olik simmarnas, med abnormalt formade ögon, små, eller inga näsor och mycket smalt ansikte. Utomjordingar saknar generellt läppar och öronen kan antingen vara mycket små, eller spetsiga.

Slumpartad wiki