FANDOM

Veronavik
Veronavik kvartersberättelse.jpg
Två hus, båda lika stolta...

Familjerna Capp och Monty har legat i fejd i många år. Men traditionen har inte hindrat tonårsgenerationen från att korsa gränserna och bli förälskade.

Kommer gammalt agg att leda till undergång, eller kommer de två unga älskande att knyta samman familjerna?

Namn Veronavik
Spel The Sims 2

Spelarberättelser

Veronavik (engelska: Veronaville) är ett av de tre spelklara kvarteren i The Sims 2. Namnet härstammar från Verona, Romeo och Julias hemstad i en av Shakespeares tragedier. Veronavik är uppdelad i två stadsdelar, en på var sida om floden som rinner genom staden. Denna uppdelning passar bra till splittringen mellan kvarterats huvudfamiljer Capp och Monty (menade att representera familjerna Capulet och Montague i Romeo och Julia). Familjen Capp bor på den rikare och mer iögonfallande ”engelska” sidan av floden, medan Monty-familjen bor på den lantliga ”italienska” sidan med bara ett fåtal hus. Kvarterets tredje familj, Sommardröm, som har en neutral roll i kvarterets familjefejd, bor på samma sida av floden som familjen Capp. Så familjen Monty bor ensamma på den ”italienska” sidan.

Trots att det bara finns 3 spelklara familjer i Veronavik så har kvarteret flest spelklara simmar (totalt 24) av alla Maxis kvarter (Blomdalen, Åstundardalen och Belladonnabukten inräknade). Det är för att både familjen Capp och familjen Monty är uppdelade i tre hushåll var.

Namnen på alla simmar och gator är baserade på namn från Shakespeares pjäser. T.ex. kommer Sommardröm från En midsommarnattsdröm.

Många av kvarterets avlidna simmar dog unga, medan de ännu var vuxna, till skillnad från i Skönköping och Uddaholm där de flesta avlidna var gamlingar.

Trots familjefejden mellan Veronaviks vuxna och äldre har de flesta tonåringarna vänner eller kärleksintressen i den motsatta familjen.

FamiljerRedigera

Familjen CappRedigera

Familjen MontyRedigera

Familjen SommardrömRedigera

Slumpartad wiki